Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(71)
Forma i typ
Książki
(70)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(70)
Czytelnia
(1)
Autor
Furmanek Waldemar
(4)
Dąbrowski Zdzisław
(3)
Kaja Barbara
(3)
Bigda Gertruda
(2)
Błasiak Anna
(2)
Draus Jan
(2)
Gniazdowski Marian
(2)
Grabowska Gustawa
(2)
Janusz Marian
(2)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(2)
Litak Stanisław
(2)
Mazepa-Domagała Beata
(2)
Nowak Franciszek
(2)
Pieter Józef
(2)
Szmyd Jan
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Terlecki Ryszard
(2)
Burzyńska Halina
(1)
Czerni Józef
(1)
Drynda Danuta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dzieniarz Wiesława
(1)
Frątczak Jan
(1)
Gasiulowa Anna
(1)
Gogol-Drożniakiewicz Barbara
(1)
Guz Sabina
(1)
Hejnicja-Bezwinska Teresa
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kida Jan
(1)
Kiejzik Lilianna
(1)
Kokot Józef
(1)
Koncewicz Dorota
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Krasoń Katarzyny
(1)
Krzeszowski Tomasz P
(1)
Kubielski Wiesław W
(1)
Kucharczyk Stanisław
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurzynowski Adam
(1)
Lizak Jadwiga
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Oryl Mieczysław
(1)
Ożdżyński Jan
(1)
Pachniak Katarzyna
(1)
Pelc Zofia
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rittel Teodozja
(1)
Roland Erling
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sowa Józef
(1)
Stucki Edmund
(1)
Szczepankowski Bogdan
(1)
Szczepańska Mariola
(1)
Tatarczuk Józef
(1)
Uryga Zenon
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Łaś Helena
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(39)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(71)
Temat
Pedagogika
(6)
Dziecko
(5)
nauczanie początkowe
(5)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie
(4)
wychowanie przedszkolne
(4)
Myślenie twórcze
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzina
(3)
dydaktyka
(3)
język polski
(3)
mowa
(3)
technika
(3)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Domy dziecka
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Informatyka
(2)
Kształcenie
(2)
Multimedia
(2)
Muzyka
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Osobowość
(2)
Pedagagogika opiekuńcza
(2)
Religia
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
dziecko
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
jezyk polski
(2)
kształcenie
(2)
młodzież szkolna
(2)
niepełnosprawni
(2)
pedagogika
(2)
szkolnictwo specjalne
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
upośledzeni umysłowo
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Astma
(1)
Biblioterapia
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Filologia polska
(1)
Internet
(1)
Jacobsona, technika relaksacji
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Kepharta
(1)
Mediacja
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie poczatkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nuty
(1)
Oryl, Mieczysław (1929-)
(1)
Pedagogika opiekuncza
(1)
Pedagogika opiekuńczo
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Prace naukowe
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia rozwojowe
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Terapia
(1)
Terapia kreatywna
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Uczniowie
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zespół AD/HD
(1)
Zespół Downa
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
antypedagogika
(1)
błędy językowe
(1)
depresja dziecięca
(1)
dyktanda
(1)
dysleksja
(1)
dziecko niedowidzące
(1)
dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
edukacja szkolna
(1)
empatia
(1)
filologia polska
(1)
geometria
(1)
71 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9484 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Pedagogika opiekuńcza ( pedagogika opieki ) jako dyscyplina naukowa; 1.1. Założenia wstępne; 1.2. Krytyczny przegląd niektórych określeń pedagogiki opiekuńczej w ostatnim dwudziestoleciu; 1.3. Ogólne pojęcia i przedmiot pedagogiki opiekuńczej; 1.4. Heterogeniczność i jednolitość treści pedagogiki opiekuńczej; 1.5. Pedagogika opiekuńcza jako system wiedzy ogólnej i jej pochodne; 1.6. Podstawowe funkcje pedagogiki opiekuńczej i związanych z nią metodyk; 1.7. Pedagogika opiekuńcza a pedagogika ogólna, społeczna i specjalna; 2. Pojęcie opieki międzyludzkiej; 2.1. Geneza opieki; 2.1.1. Zachowania opiekuńcze zwierząt - prapoczątek opieki ludzkiej; 2.1.2. Prehistoryczny kształt opieki ludzkiej; 2.1.3. Kierunki zmian ewolucyjnych w opiece ludzkiej; 2.2. Ogólny zakres i aktualny stan interpretacji tego pojęcia; 2.3. Krytyczny przegląd interpretacji pojęcia opieki w Polsce; 2.3.1. Poglądy H. Radlińskiej; 2.3.2. Poglądy K. Krzeczkowskiego; 2.3.3. Opieka wg J. Babickiego; 2.3.4. Poglądy współczesne; 2.4. Utożsamianie opieki z pomocą; 2.4.1. Pojęcie pomocy; 2.4.2. Pomoc a opieka; 2.4.3. Poglądy dotyczące pomocy jako opieki; 2.5. Ogólne pojęcie opieki międzyludzkiej; 3. Zakresy opieki; 3.1. Opieka w najszerszym znaczeniu i jej składniki; 3.2. Zakresy opieki międzyludzkiej; 3.2.1. Zakres opieki według jej zróżnicowania pionowego; 3.2.2. Zakres opieki według jej podmiotu i charakteru; `3.2.3. Zakres opieki według jej przedmiotu; 3.2.4. Zakres opieki według jej przejawów w ciągu życia jednostki; 3.2.5. Zakres opieki według jej bieżącego i perspektywicznego wymiaru; 3.2.6. Zakres opieki wyznaczany stopniem jej powszechności; 3.2.7. Zakres opieki wyznaczany funkcjami opiekuńczymi różnych instytucji społecznych; 3.2.8. Zakres opieki według ilości zaspokajanych potrzeb; 3.2.9. Zakres opieki wyznaczany stopniem zaspokojenia potrzeb; 3.2.10. Zakres opieki według stanów zaspokojenia potrzeb i ich skutków; 3.2.11. Zakres opieki według stopnia jej zagęszczenia, intensyfikacji i perfekcyjności; 4. Kategoria opieki; 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Opieka jako kategoria rodzinna; 4.2.1. Pierwotność opieki rodzinnej; 4.2.2. Powiązanie opieki rodzinnej z życiem seksualnym i prokreacją; 4.2.3. Fundamentalna pozycja opieki rodzinnej w strukturze opieki międzyludzkiej; 4.2.4. Specyficzne walory opieki rodzinnej; 4.2.5. Opieka rodzinna jako złożony układ; 4.2.6. Naturalność opieki rodzinnej; 4.2.7. Allocentryzm i altruizm opieki rodzinnej; 4.2.8. Społeczno-ekonomiczne warunki życia, struktura rodziny oraz stosunki między współmałżonkami a opieka rodzinna; 4.3. Opieka jako kategoria moralna; 4.3.1. Geneza moralnych norm opieki; 4.3.2. Zakres zastosowania norm opiekuńczości; 4.3.3. Opiekuńczość w etyce i teleologii; 4.3.4. Moralny aspekt reguł i zasad sprawowania opieki; 4.3.5. Przeciwwskazania i ograniczenia w stosowaniu normy opiekuńczości; 4.4. Opieka jako kategoria społeczna; 4.4.1. Opieka społeczna i uspołeczniona; 4.4.2. Geneza opieki społecznej; 4.4.3. Opieka społeczna w świadomości ludzi; 4.4.4. Złożoność opieki społecznej; 4.5. Opieka jako kategoria prawna; 4.5.1. Geneza, źródła; 4.5.2. Charakter opieki prawnej; 4.5.3. Przesłanki i pojęcie praw dziecka; 4.5.4. Uwagi dotyczące niektórych norm Konwencji Praw Dziecka; 4.6. Opieka jako kategoria wychowawcza; 4.6.1. Uwagi wstępne; 4.6.2. Opiekuńczy sens wychowania; 4.6.3. Wychowawczy sens opieki; 4.7. Uwagi końcowe; 5. Struktura opieki; 5.1. Potrzeby ponadpodmiotowe i ich diagnozowanie; 5.1.1. Ogólne pojęcie struktury opieki; 5.1.2. Teoria potrzeb ludzkich a teoria opieki międzyludzkiej; 5.1.3. Ogólne pojęcie potrzeby ludzkiej; 5.1.4. Inne znaczące dla opieki typologie potrzeb ludzkich; 5.1.5. Frustracja potrzeb jako szczególny problem opieki; 5.1.6. Ogólne pojęcie potrzeb ponadpodmiotowych; 5.1.7. Podstawowe czynniki potrzeb ponadpodmiotowych; 5.1.8. Podstawowe uwarunkowania potrzeb ponadpodmiotowych; 5.1.9. "Podopieczny" jako ogólny wskaźnik diagnostyczny; 5.1.10. Klasyfikacja potrzeb ponadpodmiotowych; 5.1.11. Diagnozowanie potrzeb ponadpodmiotowych; 5.2. Funkcje opiekuńcze; 5.3. Postawy opiekuńcze; 5.3.1. Pojęcie "opiekun"; 5.3.2. Postawy opiekuńcze jako typ postaw interpersonalnych; 5.3.3. Poglądy na postawy opiekuńcze jako dyspozycje opiekunów; 5.3.4. Pozytywne postawy opiekuńcze; 5.3.5. Negatywne postawy opiekuńcze; 5.3.6. Postawy opiekuńcze a postawy rodzicielskie; 5.3.7. Postawy opiekuńcze a postawy wychowawcze; 5.3.8. Czynniki postaw opiekuńczych; 5.4. Sytuacje opiekuńcze; 5.4.1. Ogólne przesłanki określenia sytuacji opiekuńczych; 5.4.2. Ogólne pojęcie sytuacji opiekuńczych i opiekuńczo-wychowawczych; 5.4.3. Uwagi końcowe; 5.5. Czynności opiekuńcze; 5.5.1. Ogólna charakterystyka czynności opiekuńczych; 5.5.2. Próba klasyfikacji czynności opiekuńczych; 5.6. Atmosfera opieki; 5.6.1. Uwagi wstępne; 5.6.2. Poglądy dotyczące pojęć: nastrój, klimat, atmosfera; 5.6.3. Treść znaczeniowa terminu "atmosfera" (klimat, nastrój); 5.6.4. Pojęcie atmosfery opieki; 5.6.5. Pojęcie atmosfery wychowania; 5.6.6. Atmosfera partnerska; 5.6.7. Atmosfera życia; 5.6.8. Czynniki i funkcje atmosfery życia; 5.6.9. Graficzne obrazy struktury funkcjonalnej opieki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39741, W.39745, W.39744, W.39742, W.39743 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 6. Formy i metody opieki; 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Ogólne pojęcia formy opieki; 6.3. Ogólna struktura formy opieki; 6.3.1. Poziom pierwszy - "czystej formy"; 6.3.2. Poziom drugi - funkcji i treści specyficznych; 6.3.3. Poziom trzeci - niezmienniki ( inwariancje ) opieki; 6.4. Formy opieki: zupełne, podstawowe i elementarne; 6.5. Klasyfikacja form opieki; 6.5.1. Podziały form opieki w literaturze, uwagi krytyczne; 6.5.2. Wielowymiarowe podziały form opieki międzyludzkiej; 6.6. Metody sprawowania opieki; 6.6.1. Uwagi wstępne; 6.6.2. Pojęcie i klasyfikacja metod opieki; 7. Stosunek opiekuńczy; 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Pojęcie i ogólna charakterystyka stosunku opiekuńczego; 7.3. Sprzeczności w stosunku opiekuńczym; 7.4. Wielopostaciowość stosunku opiekuńczego; 7.4.1. Uwagi wstępne; 7.4.2. Próba typologii stosunku opiekuńczego; 8. Proces opieki; 8.1. Ogólne pojęcie procesu opieki; 8.2. Etapy rozwoju samodzielności, sprawności i niezależności życiowej dzieci i młodzieży - wyznaczniki ewolucyjnego procesu opieki; 8.3. Podstawowe zmienne ewolucyjnego procesu opieki i dorastania podopiecznego do samodzielności życiowej; 8.4. Struktura ewolucyjnego procesu opieki; 9. Funkcje opieki; 9.1. Pojęcie funkcji opieki; 9.2. Funkcja homeostatyczna; 9.3. Funkcja egzystencjalna; 9.4. Funkcja regulacyjna; 9.5. Funkcja usamodzielniająca; 9.6. Funkcja socjalizacyjna; 10. Opieka a wychowanie; 10.1. Uwagi wstępne; 10.2. Problemy relacji między opieką a wychowaniem w literaturze pedagogicznej; 10.3. Metodologiczne podstawy ustalania relacji między opieką a wychowaniem; 10.4. Podstawowe swoistości opieki w porównaniu z wychowaniem; 10.5. Podstawowe związki zachodzące między opieką a wychowaniem; 10.5.1. Uwagi wstępne; 10.5.2. Zaspokajanie fizjologicznych potrzeb podopiecznych warunkujące wychowanie; 10.5.3. Zaspokajanie psychospołecznych potrzeb podopiecznych warunkujące wychowanie; 10.5.4. Niezamierzone skutki wychowawcze sprawowanej opieki; 10.5.5. Niezamierzone skutki opiekuńcze wychowania; 10.5.6. Związek przeciwieństw w treściach oraz funkcjach opieki i wychowania; 10.5.7. Waloryzowanie procesu opieki wartościami wychowania; 10.5.8. Waloryzowanie procesu wychowania wartościami opieki; 10.5.9. Stymulacja, animacja i modyfikacja potrzeb w procesie wychowania; 10.5.10. Zbieżność potrzeb jednostki i wymagań społecznych; 10.5.11. Związek opieki z wychowaniem poprzez ich wspólny przedmiot i spełniane funkcje; 10.5.12. Związek opieki z wychowaniem poprzez ich wspólny podmiot; 10.5.13. Podsumowanie; 10.6. Podstawowe swoistości aksjologii opieki w porównaniu z aksjologią wychowania; 10.6.1. Uwagi wstępne; 10.6.2. Ogólne pojęcie opieki i wychowania jako przesłanki rozróżnień wartości właściwych obu tym dziedzinom działalności; 10.6.3. Wartości opieki i wychowania a wartość najwyższa w systemie antropocentrycznym; 10.6.4. Wnioski końcowe; 11. Wychowanie przez opiekę i wychowanie opiekuńcze; 11.1. Wychowanie przez opiekę; 11.1.1. Pojęcie wychowania przez opiekę; 11.1.2. Zakres wychowania przez opiekę; 11.1.3. Wychowanie przez opiekę a opieka wychowawcza; 11.1.4. Wychowanie przez opiekę w dziejach wychowania zakładowego; 11.1.4.1. Wychowania przez opiekę J. Korczaka; 11.1.4.2. Wychowania przez opiekę A. S. Makarenki; 11.1.4.3. Wychowanie przez opiekę H. Ch. Kofoeda; 11.2. Wychowanie opiekuńcze w szkole w ogólnych założeniach badawczych; 11.2.1. Uwagi wstępne; 11.2.2. Ogólnoteoretyczne założenia badawcze; 11.2.3. Uzasadnienie badań; 11.2.4. Problemy i hipotezy badawcze; 12. Zasady opieki wychowawczej ( procesu opiekuńczo-wychowawczego ); 12.1. Uwagi wstępne; 12.2. Zasada opieki sprawiedliwej; 12.3. Zasada optymalizacji opieki; 12.4. Zasada aktywności podopiecznych w zaspokajaniu ich potrzeb; 12.5. Zasada wychowawczego charakteru opieki; 12.5.1. Wychowawcza modyfikacja opieki; 12.5.2. Osobotwórcze skutki zaspokojeń potrzeb; 12.6. Zasada oddziaływania wychowawczego na potrzeby; 12.7. Zasada właściwego łączenia świadczeń opiekuńczych z wymaganiami; 13. O planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; 13.1. Uwagi wstępne; 13.2. Podstawowe pojęcia; 13.2.1. Pojęcie planowania; 13.2.2. Pojęcie planu; 13.2.3. Podstawowe kategorie treściowe planu; 13.2.4. Plan a program; 13.3. Źródła treściowe planu; 13.4. Tok planowania pracy opiekuńczo-wychowawczej w skali placówki; 13.5. Struktura poziomu planu rocznego (podstawowe części planu); 13.6. Zasada planowania; 13.7. Planowanie a treści i poziom pracy; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39746, W.39486, W.39484 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyd. 1 pt. : Wprowadzenie do metodyki opieki i wychowania w domu dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39509 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Problem empatii w psychologii - jej geneza i rozwój: 1. Główne stanowiska teoretyczne dotyczące rozumienia empatii; 2. Rozwój wrażliwości empatycznej; 3. Podsumowanie i wnioski końcowe; Rozdział 2. Psychologiczna charakterystyka dzieci z dysfunkcją narządu ruchu: 1. Kalectwo jako czynnik modyfikujący funkcjonowanie dziecka; 2. Sposoby reagowania dzieci na ich kalectwo; 3. Właściwości osobowości dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 4. Wrażliwość empatyczna u dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 5. Uwagi końcowe; Rozdział 3. Rola rodziny w kształtowaniu zachowań empatycznych dzieci niepełnosprawnych ruchowo: 1. Znaczenie postaw rodzicielskich w kształtowaniu zachowań empatycznych niepełnosprawnych dzieci; 2. Relacje z rodzicami oraz atmosfera uczuciowa w rodzinie a rozwój wrażliwości empatycznej dziecka niepełnosprawnego; 3. Uwagi końcowe; Rozdział 4. Problematyka badań własnych, cele, metody oraz charakterystyka grupy badawczej: 1. Problemy i cele badawcze oraz przewidywane kierunki ich realizacji; 2. Metody badań; 3. Charakterystyka grup badanych osób; 4. Przebieg badań oraz zasady interpretacji wyników; Rozdział 5. Wrażliwość empatyczna dzieci zdrowych i kalekich w świetle wyników badań własnych: 1. Problem zależności między różnymi wersjami Testu Świadomości Interpersonalnych Interpersonalnych. Borke; 2. Analiza wrażliwości empatycznej dzieci kalekich; 3. Analiza wrażliwości empatycznej dzieci zdrowych; 4. Różnice we wrażliwości empatycznej w grupach dzieci kalekich i zdrowych; Rozdział 6. Właściwości osobowościowe dzieci i ich środowiska rodzinnego - analiza porównawcza dzieci kalekich i zdrowych: 1. Właściwości osobowościowe dzieci kalekich i zdrowych; 2. Charakterystyka stosunków rodzinnych dzieci kalekich i zdrowych - analiza porównawcza; 3. Zróżnicowanie płciowe a właściwości środowiska rodzinnego dzieci kalekich izdrowych; Rozdział 7. Stosunki rodzinne a wrażliwość empatyczna - analiza porównawcza wzajemnych zależności: 1. Waloryzacja członków rodziny a wrażliwość empatyczna; 2. Bliskość kontaktów uczuciowych a wrażliwość empatyczna; 3. Konflikty rodzinne a wrażliwość empatyczna; 4. Akceptacja rodziny a wrażliwość empatyczna; 5. Pozycja członków rodziny a wrażliwość empatyczna; 6. Uogólniony obraz zależności między stosunkami rodzinnymi a wrażliwością empatyczną; Rozdział 8. Próba syntezy i wnioski końcowe; Bibliografia; Aneks ( Zestaw pytań zawartych w wywiadzie do Rysunku Rodziny L. Cormana; Test Świadomości Interpersonalnej H. Borke; Test Świadomości Interpersonalnej H. Borke - materiały rysunkowe ); Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37281, W.37279, W.38403, W.37280 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Funkcjonowanie społeczno-wychowawcze nauczycieli wychowania muzycznego w świetle literatury; 1.1. Role nauczyciela w środowisku szkolnym i pozaszkolnym; 1.2. Działalność społeczno-wychowawcza nauczyciela wychowania muzycznego; 1.3. Stan badań nad absolwentami kierunku wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych; 2. Losy absolwentów wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych i charakterystyka badanych nauczycieli; 2.1. Losy zawodowe absolwentów wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych; 2.2. Charakterystyka badanej populacji; 3. Studia na kierunku wychowania muzycznego wyższych szkół pedagogicznych; Uwagi wstępne; 3.1. Motywy wyboru studiów i oczekiwania wiązane z ich ukończeniem; 3.2. Przygotowanie muzyczne badanych przed podjęciem studiów i jego wpływ na ich osiągnięcia edukacyjne; 3.3. Aktywność społeczno-artystyczna podczas pobytu w uczelni; 3.4. Przydatność studiów w opinii absolwentów; 4. Działalność społeczno-wychowawcza nauczycieli wychowania muzycznego w środowisku szkolnym; Uwagi wstępne; 4.1. Funkcjonowanie w organizacjach na terenie szkoły; 4.2. Zajęcia pozalekcyjne; 4.2.1. Formy zajęć pozalekcyjnych; 4.2.2. Motywy prowadzenia zajęć pozalekcyjnych; 4.2.3. Działalność artystyczna; 4.2.3.1. Organizowanie występów zespołów na terenie szkoły; 4.2.3.2. Udział zespołów w działalności artystycznej poza szkołą; 4.2.4. Samorządność w zespołach; 4.3. Ocen działalności nauczycieli wychowania muzycznego w środowisku szkoły; 5. Działalność społeczno-wychowawcza nauczycieli wychowania muzycznego w środowisku pozaszkolnym; Uwagi wstępne; 5.1. Praca społeczno-wychowawcza w środowisku wiejskim; 5.1.1. Aktywność społeczna; 5.1.2. Działalność artystyczna; 5.2. Praca w środowisku miejskim; 5.2.1. Aktywność społeczna; 5.2.2. Działalność muzyczna; 5.3. Ocena i samoocena działalności w środowisku pozaszkolnym; 6. Czynniki determinujące działalność społeczno-wychowawczą nauczycieli wychowania muzycznego; 6.1. Warunki pracy w szkole; 6.2. Klimat społeczny środowiska pozaszkolnego; 6.3. Identyfikująca z zawodem; 6.3.1. Motywy wyboru zawodu nauczyciela; 6.3.2. Stopień identyfikacji z zawodem nauczyciela; 6.4. Zaspokajanie własnych aspiracji zawodowych i artystycznych; 7. Próba uogólnień i nowych rozwiązań; 7.1. Wnioski końcowe; 7.2. Propozycje nowych rozwiązań i dalsze problemy badawcze; Przypisy; Bibliografia; Załącznik ( Plan studiów na WSP oraz zakres godzin i praktyk z kierunku Wychowanie Muzyczne ); Wykaz tabel i rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37482, W.37483, W.37481, W.37480 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32715, W.32717 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32718, W.32716 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze ( terapia pedagogiczna ) - problemy teoretyczne: 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej; 1.2.1. Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób; 1.2.2. Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii; 1.2.3. Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów; 1.2.4. Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się; 1.2.5. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka; 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.1. Założenia wyjściowe; 2.2. Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.1. Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.2. Kategorie wpływów terapeutycznych; 2.3. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania; 2.4. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie; Część 2. Metody stosowane w terapii dzieci: 1. Techniki relaksacyjne; 1.1. Techniki relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji; 1.2. Relaksacja według Wintreberta; 1.3. Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender; 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart; 2.1. Metoda Dobrego Startu; 2.2. Alfabet Piosenek; 2.3. Śpiewane Litery; 3. Metody Symboli Dźwiękowych ( zajęcia o charakterze muzykoterapeutycznym ); 3.1. Główne założenia Metody Symboli Dźwiękowych; 3.2. Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych; 3.3. Planowanie zajęć; 4. Techniki parateatralne; 4.1. Technika zamiany ról; 4.2. Inne techniki parateatralne; 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami; 5.1. Przygotowanie do zajęć; 5.2. Technika wykonania; 5.3. Analiza zachowania się dziecka; 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta; 6.1. Głownie założenia metody Kepharta; 6.2. Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego; 6.3. Ćwiczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny; 7. Metoda Weroniki Sherborne; 7.1. Założenia ogólne; 7.2. Przykłady ćwiczeń; 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców; Podsumowanie; Część 3. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu: 1. Teoretyczne podstawy terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 1.3. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 1.3.1. Objawy dysleksji rozwojowej; 1.3.2. Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji; 1.3.3. Typy dysleksji; 1.4. Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu; 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym; 2.1. Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnym; 2.2. Dokumentacja; 2.3. Współpraca z rodzicami; 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 3.1. Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć; 3.2. Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowania programów indywidualnych; 3.3. Konstruowanie programów indywidualnych; 3.4. Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów; Podsumowanie; Aneksy ( Sprawdziany z pisania, Próba słuchu fonematycznego, Przykłady ćwiczeń stosowanych w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, Zestaw konspektów zajęć terapeutycznych Metodą Symboli Dźwiękowych realizowanych w etapie I związanych z wprowadzeniem i operowaniem symbolami dźwięków wysoki-niski ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39349, W.39104, W.39348, W.39105, W.39350 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w OpoluSeria B: Studia i Rozprawy)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28388 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38223, W.38222 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37712, W.37713, W.37714 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36782 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39093, W.39091, W.39092 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rzecz o kształceniu : wybór rozpraw i artykułów / Czesław Kupisiewicz. - Warszawa ; Radom : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP ; Instytut Technologii Eksploatacji, 1999. - 250 s. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41442 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Wyzwania; I. Trzy wielkie czynniki przemian; A. Rozwój społeczeństwa informacyjnego; B. Procesy globalizacji; C. Przemiany cywilizacji naukowo-technicznej; II. Pierwsza odpowiedź: Koncentracja na kulturze ogólnej; A. Uchwycenie istoty rzeczy; B. Rozumienie i kreatywność; C. Osąd i podejmowanie decyzji; III. Druga odpowiedź: Rozwój przydatności do zatrudnienia i zdolności do aktywności ekonomicznej; A. Jakie zdolności są wymagane?; B. Jak każdy może zapewnić sobie przydatność do zatrudnienbia?; 1. Droga tradycyjna: dyplom; 2. Droga nowoczesna: wejście w sieć wspópracy, kształcenia i doskonalenia; IV. Kierunki przyszłego rozwoju; A. Koniec sporu o zasady edukacji; B. Kluczowa kwestia - w stronę większej elastyczności; C. Bieżące działania w państwach członkowskich; 1. W poszukiwaniu jakości; 2. Poszukiwanie nowych typów kwalifikacji; 3. Rozwój kształcenia ustawicznego; 4. Nowe formy finansowania i oceny; D. Nowe przeobrażenia; Część 2. Na drodze do uczącego się społeczeństwa. Orientacje dla działań; I. Pierwszy cel ogólny - Zachęcanie do zdobywania nowej wiedzy; A. Uznawanie kwalifikacji; B. Mobilność; C. Multimedialne programy edukacyjne dla komputerów; II. Drugi cel ogólny - Zbliżenie szkoły i przedsiębiorstwa; A. Praktyki; B. Kształcenie zawodowe; III. Trzeci cel ogólny - Walka ze zjawiskiem marginalizacji; A. Szkoły drugiej szansy; B. Ochotnicza służba europejska; IV. Czwarty cel ogólny - Opanowanie trzech języków Wspólnoty; V. Piąty cel ogólny - Równorzędność inwestycji materialnych i edukacyjnych; Wnioski ogólne; Aneksy: Aneks 1. Kilka danych i liczb; Aneks 2. Przykłady programów Wspólnoty w dziedzinie kształcenia i doskonalenia; Aneks 3. Model edukacyjny Alyat Hanoar; Aneks 4. Doświadzczenia " accelerated schools " ( szkół przyspieszonej edukacji ) w Stanach Zjednoczonych; Aneks 5. Statystyka: tabele i wykresy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39469, W.40262, W.40261, W.40260 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.2608 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.2607 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej